Regulamin świadczenia usług dostępu do sieci Internet w firmie Euron Sp. z o.o.
Obowiązuje od dnia 1 lutego 2020
I. Postanowienia ogólne
- Niniejszy Regulamin uzupełnia warunki umowy zawartej pomiędzy firmą Euron Sp. z o.o. z siedzibą w Zgierzu, przy ul. Andrzeja Struga 23 zwaną dalej “Operatorem”, a korzystającym z usług Operatora - Abonentem. Operator zobowiązuje się do świadczenia usług dostępu do sieci Internet na zasadach określonych w Regulaminie. Regulamin staje się wiążący w momencie złożenia podpisu przez Abonenta lub osoby przez niego upoważnionej na formularzu Umowy Abonenckiej lub w momencie rozpoczęcia korzystania z usług naszej sieci.
- Operator zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu poprzez umieszczenie jego znowelizowanej wersji na serwerze internetowym Operatora, pod adresem: https://www.euron.net.pl/regulamin .
- O zmianie Regulaminu Operator poinformuje wszystkich Abonentów pocztą elektroniczną lub informacją załączaną do faktur. Regulamin staje się obowiązujący w 90 dni od daty wysłania wiadomości do Abonentów. Brak sprzeciwu w formie pisemnej w terminie 30 dniowym od daty wysłania poczty e-mail oznacza akceptację nowego Regulaminu przez Abonenta. W przypadku sprzeciwu w formie pisemnej Umowa Abonencka zostaje rozwiązana z dniem wejścia w życie nowego Regulaminu. Abonent w takim przypadku może negocjować indywidualne warunki umowy.
- Abonent zobowiązuje się do zapoznania z nowym Regulaminem, każdorazowo po otrzymaniu zawiadomienia o jego nowelizacji.
- Konto w niniejszym regulaminie oznacza zbiór wszystkich usług świadczonych przez Operatora na rzecz Abonenta.
II. Świadczenie usług dostępu do sieci Internet przez Operatora
- Operator gwarantuje Abonentowi dostęp do Internetu poprzez własną sieć teleinformatyczną, z możliwością korzystania z usług objętych Umową Abonencką, na zasadach określonych niniejszym Regulaminem.
- Operator świadczy usługi nieprzerwanie z wyjątkiem przerw technicznych, niezbędnych do poprawnego funkcjonowania sieci Operatora. Na przerwy techniczne składają się okresy związane z przerwami technicznymi tj. konserwacją, naprawami oraz testowaniem sprzętu teleinformatycznego i telekomunikacyjnego.
- Operator, uprzednio zawiadamiając Abonentów w terminie 14 dni, może pogorszyć jakość świadczonych usług w celu przeprowadzenia prac technicznych i konserwacyjnych. W przypadku przerw wynikłych z winy operatora w dostawie usług dłuższych niż 3% czasu liczonego ilością godzin przerwy do całkowitej ilości godzin w skali jednego miesiąca, abonament w kolejnym okresie rozliczeniowym zostanie zmniejszony w sposób proporcjonalny do przerw w dostawie usług.
- W momencie zawarcia umowy, Operator dostarczy Abonentowi wszystkie informacje niezbędne do uzyskania przez Abonenta dostępu do Sieci Operatora.
- Operator zastrzega sobie prawo do kształtowania ruchu w sieci polegającym na wprowadzeniu wyższych priorytetów dla podstawowych usług takich, jak np.: http, https, ftp, dns, imap, pop3, smtp, ssh, telnet, kosztem innych.
- Operator nie ponosi odpowiedzialności za treści prezentowane na stronach WWW przez Abonenta.
- Operator może usunąć strony WWW w przypadku, gdy naruszają one powszechnie akceptowane normy obyczajowe, niosą treści obelżywe lub powodują naruszenie prawa.
- We wszelkich sprawach związanych z Ochroną Danych Osobowych należy się kontaktować z Inspektorem Ochrony Danych Operatora pod adresem e-mail: iod @ euron.pl
III. Korzystanie z usług Operatora
- Abonent zobowiązuje się do korzystania z usług Operatora w sposób zgodny z prawem polskim i międzynarodowymi umowami obowiązującymi w Polsce.
- Abonent ponosi wyłączną odpowiedzialność za wybór miejsca i bezpieczeństwo przechowania hasła zabezpieczającego konto Abonenta.
- Abonent, który ma stałe hasło zabezpieczające, przyjmuje do wiadomości, że każdy kto uzyskuje dostęp do jego hasła, może bez upoważnienia uzyskać dostęp do jego danych i informacji zgromadzonych na jego koncie.
- Osoby trzecie, nie będące klientami Operatora, są uprawnione do korzystania z usług świadczonych przez Operatora wyłącznie na odpowiedzialność Abonenta użyczającego swego konta. Abonent odpowiada za szkody powstałe na skutek korzystania z usług Operatora przez osoby trzecie, a wszystkie koszty dodatkowe wynikłe z korzystania z usług przez osoby trzecie obciążą Abonenta. Abonent nie będzie korzystał z usług Operatora w celu uzyskania dostępu do informacji, danych i haseł osób trzecich.
- Korzystanie z zasobów systemu Operatora w sposób, który prowadzi do przerw w normalnym funkcjonowaniu Sieci Operatora, stanowi nadużycie zasobów systemu i spowoduje interwencję administratora Sieci.
- Zależnie od rodzaju nadużycia, Abonent może otrzymać ostrzeżenie pocztą e-mail lub jego konto może zostać zablokowane do chwili wyjaśnienia przyczyny nadużycia. Stroną decydującą o określeniu rodzaju nadużycia jest Operator. W przypadku, gdy Operator uzna, że nadużycie nie było celowe, odblokuje konto Abonenta. Jeżeli jednak uzna, że było celowe, zastrzega sobie prawo zamknięcia konta. Zamknięcie konta jest równoznaczne z wygaśnięciem umowy pomiędzy Abonentem a Operatorem, bez prawa do odszkodowania ze strony Abonenta. Szkody powstałe w wyniku nadużycia pokrywa Abonent.
- Abonent jest zobligowany do informowania operatora o znanych mu przypadkach nadużycia zasobów systemu.
- Operator zastrzega sobie prawo do natychmiastowego zawieszenia świadczonych usług bez odszkodowania w przypadku, gdy Abonent w sposób oczywisty narusza postanowienia niniejszego Regulaminu lub nie naruszając Regulaminu swoimi umyślnymi działaniami powoduje zakłócenia w funkcjonowaniu Sieci Operatora.
IV. Abonament
- Okres obrachunkowy Operatora rozpoczyna się 1 dnia każdego miesiąca.
- Abonament opłacany jest do 15 dnia miesiąca którego dotyczy. Abonent zobowiązany jest zapłacić abonament według swojego wyboru: miesięcznie, półrocznie lub rocznie.
- Nieopłacony abonament, to abonament, za który nie wpłynęła należność za bieżący okres obrachunkowy.
- Abonent zobowiązany jest do terminowego płacenia abonamentu w terminie uwidocznionym na fakturze lub umowie.
- Opłaty za abonament mogą być wnoszone w kasie usługodawcy lub w formie przelewu na konto. Każdy abonent posiada indywidualne konto rozrachunkowe.
- Operator nie ma prawa domagać się dopłaty za w pełni opłacony abonament na przyszłe okresy obrachunkowe w przypadku, gdy między datą dokonania wpłaty a terminem końcowym opłaconego abonamentu doszło do wzrostu cen abonamentu.
- Jeśli Abonent nie zapłaci abonamentu, jego konto zostaje zablokowane do czasu uregulowania zaległych opłat za okres blokady Operator nalicza opłaty abonamentowe w pełnej wysokości. Po upływie dwóch okresów obrachunkowych i nie opłaceniu zaległego i bieżącego abonamentu Operator nie jest zobowiązany przechowywać zawartości konta Abonenta na swoim serwerze. Umowa zawarta pomiędzy Abonentem i Operatorem wygasa bez prawa do odszkodowania, a nie uiszczone opłaty abonamentowe będą mogły być przez Operatora egzekwowane na drodze sądowej.
- Operator może zawiesić na życzenie Abonenta świadczone usługi na okres nie dłuższy niż 2 miesiące w roku bez ponownego pobierania opłat aktywacyjnych. W przypadku zawieszenia usługi na okres dłuższy niż 2 miesiące Operator pobierze za ponowne aktywowanie usługi opłatę aktywacyjną zgodnie z obowiązującym cennikiem. Zawieszenie konta na okres krótszy niż 2 miesiące jest usługa płatną i powoduje zmniejszenie: do 50% abonamentu miesięcznego w przypadku usług stałego dostępu do sieci Internet, oraz do 20% w przypadku pozostałych usług.
- Ponowne aktywowanie zablokowanego konta z winy Abonenta jest usługą płatną i wynosi 10% abonamentu miesięcznego.
- Zmiana adresu Abonenta i przeniesienie świadczenia usług pod wskazany inny adres łączy się z dodatkową opłatą aktywacyjną nie mniejszą niż 50 % opłaty aktywowania równoważnej usługi zgodnie z obowiązującym cennikiem w zależności od możliwości technicznych.
- W przypadku, gdy Abonent otrzyma fakturę lub fakturę korygującą zawierająca błędy w danych, zobowiązuje się bezzwłocznie wystawić notę korygująca, bez reklamowania dokumentu płatności lub powiadomić Operatora o zaistniałej pomyłce.
- Abonent ma obowiązek informowania Operatora o wszelkich zmianach danych Abonenta zawartych w formularzu umowy w formie pisemnej lub poprzez e-mail na adres [email protected]
V. Gwarancje i odpowiedzialność Operatora wobec Abonenta
- Operator gwarantuje, że usługi świadczone Abonentowi odpowiadać będą zapewnieniom zawartym w niniejszym Regulaminie. W przypadku roszczeń Abonenta dotyczących przedmiotu niniejszej umowy, odpowiedzialność finansowa Operatora jest ograniczona do maksymalnej wysokości abonamentu.
- Operator dopełni wszelkich starań, aby świadczona usługa dostępu do sieci Internet była najwyższej jakości i bez zakłóceń oraz zobowiązuje się do zachowania tajemnicy korespondencji wraz z maksymalnym zabezpieczeniem systemu przed dostępem osób nieupoważnionych.
- Operator nie ponosi żadnej odpowiedzialności za treść przesyłanych i przechowywanych informacji przez Abonenta.
- Ryzyko i odpowiedzialność związana z korzystaniem z danych, informacji oraz oprogramowania pozyskiwanego z sieci, obciąża na zasadzie wyłączności Abonenta.
- Operator nie ponosi odpowiedzialności za szkody spowodowane niemożliwością świadczenia usług z przyczyn, na które Operator nie ma wpływu, lub gdy dostęp do Sieci Operatora został przez niego zablokowany w przypadkach opisanych w niniejszym regulaminie. Dane osobiste Abonenta, w posiadanie których wszedł Operator w następstwie posiadania umowy, są traktowane jako poufne i mogą być wykorzystane tylko do tych celów określonych w umowie.
VI. POSTANOWIENIA KOŃCOWE.
- Ocena stosunków pomiędzy Operatorem a Abonentem podlega przepisom prawa polskiego. W sprawach nieuregulowanych znajdują zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego, Ustawa o Ochronie Danych Osobowych oraz Ustawa O Prawach Autorskich i Pochodnych.
Zapytania dotyczące regulaminu prosimy kierować pod adresem: [email protected]